Hoe werkt ZZP-erkend voor zzp’ers
Registratie
Deze handleiding helpt om uw registratie voor te bereiden en uit te voeren. Dit kost u ongeveer 10 minuten.
Klaar leggen voor de start:
- uw mobiele telefoon (voor ontvangst SMS-bericht).
- internetbetaling met iDEAL.
- digitale kopie van uw geldige VAR-DGA of VAR-WUO (twee pagina’s in één PDF-bestand).
- digitale kopie van uw geldige, opengevouwen paspoort óf geldige ID-kaart (voor- én achterkant) in één PDF-bestand.
- verplicht voor bij bouwwerkzaamheden: digitale kopie van uw geldige VCA-diploma óf VCA-pasje in één PDF-bestand.
Registratie stap-voor-stap
- U ontvangt een e-mail van uw opdrachtgever met de uitnodiging voor registratie.
- U klikt op de link die in de uitnodigings-e-mail van uw opdrachtgever staat.
- Hierna komt u op het registratieformulier die u GEHEEL moet invullen:
- aanhef (dhr./mevr.)
- initialen
- voornaam
- achternaam
- e-mailadres
- mobiel telefoonnummer
- bedrijfsnaam
- beroepsgroep (branche, bijv. financieel, transport of bouw)
- functie
- nieuw wachtwoord (Wachtwoord moet tussen de 6 en 16 karakters zijn. Elke combinatie van cijfers en/of letters is mogelijk)
- herhaal wachtwoord
- Na akkoord met de algemene voorwaarden van ZZP-erkend, klikt u op registreren.
- Vervolgens ontvangt u een e-mail met opnieuw een link: activeer account. Als u hier op klikt, wordt een webpagina geopend.
- Dan wordt gevraagd uw code in te voeren. Inmiddels heeft u een SMS ontvangen met deze code. Na invulling van deze code komt u in uw in uw eigen ZZP-erkend account. Vervolgens vragen wij u uw gegevens te controleren.
- Nadat u op de knop opslaan heeft geklikt, gaat u naar het scherm voor aanvullende gegevens (linkerkant onder Mijn profiel).
- Voordat u de aanvullende gegevens invult, vragen wij u een betaling via internetbankieren te doen van € 0,01. U klikt hiervoor op volgende om naar iDEAL te gaan en de betaling te doen. Let op dat u hier alleen op de knop verder klikt. Dit is ter controle van uw (zakelijk) bankrekeningnummer.
Vervolgens vult u aanvullende gegevens in:
- geboortedatum
- pasfoto (upload)
- paspoort of ID-kaart nummer
- paspoort of ID-kaart verloopdatum
- digitale kopie van geldig, opengevouwen paspoort of geldige ID-kaart (voor- én achterkant) in één PDF-bestand d.m.v. één upload
- BTW nummer
- (zakelijk) bankrekeningnummer
- KvK-nummer
- VAR-verklaring nummer
- VAR-verklaring verloopdatum
- aard van de werkzaamheden (staat op VAR-verklaring)
- digitale kopie van geldige VAR-verklaring (upload twee pagina’s in één PDF-bestand)
- Vestigingsadres (straatnaam zakelijk adres)
- huisnummer (zakelijk adres)
- postcode (zakelijk adres)
- plaats (zakelijk adres)
Uploaden van een document:
1. Scan of kopieer de voorkant van uw document in een Word-bestand.
2. Bij een ID-kaart of VAR-verklaring: scan of kopieer de achterkant van uw document in hetzelfde Word-bestand.
3. Sla dit Word bestand op (via “opslaan als”) als PDF bestand.
4. Upload dit bestand in uw registratie.
Let op: er kan slechts één document opgeslagen worden per upload knop!
1. Scan of kopieer de voorkant van uw document in een Word-bestand.
2. Bij een ID-kaart of VAR-verklaring: scan of kopieer de achterkant van uw document in hetzelfde Word-bestand.
3. Sla dit Word bestand op (via “opslaan als”) als PDF bestand.
4. Upload dit bestand in uw registratie.
Let op: er kan slechts één document opgeslagen worden per upload knop!
Klik op opslaan.
Als alles goed is ingevuld en geüpload, is uw registratie klaar. Uw opdrachtgever ontvangt een e-mail hierover en kan aan ZZP-erkend de opdracht tot certificeren geven. Vervolgens controleren wij uw gegevens en bij goedkeuring bent u gecertificeerd. Het resultaat ziet u op uw account.